Město Humpolec |
Návrh usnesení |
9. Zastupitelstva města |
konaného dne 28.2.2024 |
|
předloženou variantu „B“ investiční akce „I/34 Humpolec - Rozkoš, stoupací pruh“, zařazenou u ŘSD Praha ISPROFIN pod číslem 561 151 0039.
starostu města pana Petra Machka, aby s výše uvedenou podporu města pro investiční akci „ I/34 Humpolec - Rozkoš, stoupací pruh“ neprodleně seznámil ředitele Správy Jihlava ŘSD.
vedení města k zadání dopravní studie a navazujících stupňů PD k řešení dopravy v místní části Rozkoš v souvislosti se zaslepením výjezdu místní komunikace na I/34.
Předkladatel: | Ing. Vlastimil Brukner, Odbor tajemníka MěÚ, tel. +420 724 524 208, brukner.v@tiscali.cz |
Zpracovatel: | Ing. Vlastimil Brukner, Odbor tajemníka MěÚ, tel. +420 724 524 208, brukner.v@tiscali.cz |
Vyjádření: | |
Na vědomí: | |
Předpokládaná doba trvání: | 00:15 |
Text důvodové zprávy: | |
V roce 2019 oslovilo Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Jihlava ( dále ŘSD ) Město Humpolec, aby jej seznámilo se záměrem řešit dlouhodobě nekomfortní dopravní situaci na silnici I/34 před místní částí Rozkoš u Humpolce. Záměr ŘSD bylo vybudovat v rámci této komunikace třetí, tzv . stoupací pruh a tím hlavně v zimním období předejít komplikované dopravní situaci. Na tento záměr začalo ŘSD zpracovávat ověřovací studii. Tímto se rozběhla série jednání mezi Městem a ŘSD. Se záměrem byl seznámen osadní výbor Rozkoš a představitelé AMK Humpolec. Na základě připomínek adresovalo Město koncem ledna 2020 svoje požadavky ŘSD. Jedním z nich bylo i bezpečné převedení chodců z Vilémova do centra města. Po sérii dalších jednání bylo ŘSD ochotné akceptovat řešení pomocí kruhové křižovatky, toto muselo být ale potvrzené dopravním průzkumem a ekonomickým zhodnocením akce. Úkolu se zhostila firma AFRY Praha, která s ŘSD na větších investičních akcích dlouhodobě spolupracuje a byla pro ŘSD naprosto důvěryhodná. Jelikož všechna šetření vyšla kladně, mohly obě strany podepsat „ Smlouvu o spolupráci“. Z ní vyplývalo, že předpokládané náklady vztažené k roku 2021 budou činit cca 57 mil. Kč, z toho podíl města Humpolce 2,5%, cca 1,4 mil. Kč. Další věci k řešení nebo skutečnosti, které vyplynou v čase, měly být řešené v dalším stupni projektové dokumentace. Tuto dohodu schválilo ZM Humpolce 27.4.2022 a následně byla smlouva 10.5.2022 podepsaná. Po komunálních volbách 2022 nové vedení Města přistoupilo k řešení velmi chladně až odmítavě a takto byla vedená i jednání. Na přímou otázku , zda-li tuto akci podpoří nedokázal nikdo z vedení ( např. bývalá paní starostka ) jednoznačně odpovědět. Tento stav nastal i po 20.12.2023, kdy bylo obměněno vedení a rada Města. Na jednání s ŘSD počátkem ledna 2024 opět nebyla cítit podpora vedení Města… Na základě podnětů všech účastníků, a výsledků měření hygienické stanice přepracoval projektant původní návrh ve dvě varianty, tzv. variantu „A“ a variantu „B“. Varianta „A“ počítala s výjezdem místní komunikace z Rozkoše s přikázaným odbočením doprava. Varianta „B“ tuto možnost vyloučila s odůvodněním nedostatečného snížení hlukové zátěže a dopravní komplikace při tomto řešení. Projektant by měl představit variantu „B“ na veřejném projednání v Humpolci ve čtvrtek 22.2.2024. Dopravní policie neměla na lednovém jednání námitek pro omezení rychlosti v této části Rozkoše. Jelikož jsem považoval tuto investiční akci za jednoznačně prospěšnou pro Město, její naplánování, prosazení kruhové křižovatky apod. stálo nemalé úsilí a vedení Města nedávalo jednoznačnou odpověd´, jak hodlá dál postupovat, dovolil jsem se objednat u ředitele ŘSD na konzultaci. Dne 25.1.2024 jsem společně s kolegou zastupitelem panem Karlem Kratochvílem dojeli do Jihlavy a pan ředitel ŘSD nám sdělil, v jakém stadiu příprav a stavu jednání je tato investiční akce. Dle názoru ŘSD je příliš znát, že vedení města o tuto investici nestojí. ŘSD tedy dokončí příslušné projektové dokumentace a nadále se bude věnovat projektům měně komplikovaným. Především těm, kde je naprostá shoda investora a představitelů samospráv ( podpora ) s projektovanými investičními akcemi. Pokud by Město Humpolec mělo o tuto investici opravdu zájem, je nutné toto podpořit jednoznačným usnesení zastupitelstva města. Na stole tedy leží ( a projektantem bude představená ) varianta „B“, která v sobě zahrnuje : vybudování třetího tzv. stoupacího pruhu, vybudování kruhové křižovatky, vyřešení bezpečného přechodu pro chodce a cyklisty z místní části Vilémov v rámci kruhové křižovatky, vybudování protihlukové stěny, dopravní opatření, které umožní výjezd a vjezd do areálu AMK z I/34, omezení rychlosti v daném úseku ). Cena investice se může v době realizace, tedy kolem roku 2030, pohybovat ve výši přes 100 mil. Kč. Dle dříve uzavřené dohody by podíl Města měl být stále 2,5% z celkové částky investice.
|
|
Materiál obsahuje: | Příloha -
Návrh Ing. V. Brukner (Veřejná) Příloha - Záznam z jednání ŘSD (Veřejná) Příloha - Smlouva spolupráci s ŘSD (Veřejná) |
Materiál projednán: | |
Přizváni: |