9
Město Humpolec
Návrh usnesení
5. Zastupitelstva města
konaného dne 28.6.2023

Zpráva o činnosti kontrolního výboru ZM za I. pololetí 2023 a o ukončených kontrolách za I. pololetí 2023 provedených Kontrolním výborem ZM

Ukončené kontroly:

Nemovitý majetek města - nájmy nebytových prostor ve vlastnictví města Humpolce

Kontrola usnesení č. 227/12/ZM/2020 pod názvem "Poldr mezi ulicemi Emericha Dítě a Jakuba Hrušky - historický exkurz, stávající stav a plánovaná opatření, část týkající se předložení materiálů k projednání do zastupitelstva města


I. Zastupitelstvo města bere na vědomí

zprávu o činnosti Kontrolního výboru ZM za I. pololetí 2023. 

II. Zastupitelstvo města bere na vědomí

zprávu o ukončených kontrolách Kontrolního výboru ZM za I. pololetí 2023: 

Nemovitý majetek města - nájmy nebytových prostor ve vlastnictví města Humpolce

Kontrola usnesení č. 227/12/ZM/2020 pod názvem "Poldr mezi ulicemi Emericha Dítě a Jakuba Hrušky - historický exkurz, stávající stav a plánovaná opatření, část týkající se předložení materiálů k projednání do zastupitelstva města


Předkladatel:Ing. Vlastimil Brukner, Zastupitelstvo města, tel. +420 565 518 101, vlastimil.brukner@mesto-humpolec.cz
Zpracovatel:Iva Vacatová, Odbor tajemníka MěÚ, tel. 565518124, iva.vacatova@mesto-humpolec.cz
Vyjádření:
Na vědomí:
Předpokládaná doba trvání:00:10
Text důvodové zprávy:

Zpráva o činnosti kontrolního výboru ZM za I. pololetí 2023:

Kontrolní výbor byl zřízen na základě usnesení č. 11/1/ZM/2022 ze dne 19.10.2022. Tato zpráva je předkládána na základě Jednacího řádu výborů ZM, část V. odst. 1) – Výbory předkládají písemnou zprávu o činnosti na zasedání zastupitelstva, a to jedenkrát za pololetí (tedy vždy nejpozději do 30.6. a 31.12. příslušného roku).

Kontrolní výbor se za období 1.1. až 30.6.2023 sešel pětkrát. Na prvním jednání byl projednán a následně schválen zastupitelstvem Plán kontrolní činnosti na rok 2023. Tento plán kontrol byl schválen usnesením č. 57/3/ZM/2023 ze dne 1.3.2023. Dále byly ustanoveny kontrolní skupiny, které se jednotlivým kontrolám věnovaly či ještě věnují. Ze všech jednání je pořizován písemný zápis, který je následně ověřen schvalovatelem a poté rozeslán na vědomí všem členům ZM. 

 

Témata ukončených kontrol jejichž výsledky byly předloženy k projednání do ZM:

5/ Nemovitý majetek města – nájmy nebytových prostor ve vlastnictví města Humpolce

6/ Kontrola usnesení č. 227/12/ZM/2020 pod názvem „Poldr mezi ulicemi Emericha Dítě a Jakuba Hrušky – historický exkurz, stávající stav a plánovaná nápravná opatření“ - část a) týkající se předložení materiálů k projednání do zastupitelstva města

 

Témata kontrol, které trvají a nebyly zatím dokončeny:

1/ Kontrola podmínek prodeje 6 pozemků, které byly schváleny na dubnovém zasedání ZM v roce 2022

2/ Kontrola průběhu zadávání veřejných zakázek za I. pololetí roku 2022

3/ Vyřazování a prodeje movitého majetku u Technických služeb s.r.o.

4/ Investiční akce Revitalizace parku Stromovka a přilehlé komunikace

6/ Kontrola usnesení č. 227/12/ZM/2020 pod názvem „Poldr mezi ulicemi Emericha Dítě a Jakuba Hrušky – historický exkurz, stávající stav a plánovaná nápravná opatření“ - část b) týkající se zpracovaných studií, realizace opatření, finanční náročnost atd.

7/ Kontrola vratek dotací, které město obdrželo od jiných poskytovatelů v roce 2022

 

Ukončené kontroly za I. pololetí 2023 provedené Kontrolním výborem ZM

 

5/ Nemovitý majetek města – nájmy nebytových prostor ve vlastnictví města Humpolce

Kontrolní skupina pracovala ve složení: paní Mgr. Alena Kukrechtová (vedoucí kontrolní skupiny), paní Ing. Eva Kubíčková a paní Barbora Kaňová na základě pověření starostky města č. OT/05/2023/KV ze dne 16.3.2023. Kontrola proběhla v období od 9.5.2023 do 5.6.2023 na Oddělení správy majetku.

KV projednal výsledky kontroly pronájmu nebytových prostor v rozsahu, jak byla definována na zasedáních a vzal na vědomí její závěry.

Kontrolní skupina došla k těmto závěrům:

- Navrhuje sjednotit ceny nájemného, aby nedocházelo k diskriminaci některých nájemců.

- Doporučuje zpracovat směrnici pro výpočet ceny nájemného a systém úlev dle priorit města (lékař atd.). Při prodlení úhrady nájemného důsledně uplatňovat nárok na úhradu smluvní pokuty.

- Navrhuje vyčlenit z výjimky valorizace nájemce v objektech, ve kterých jsou poskytovány zdravotní služby, kteří neposkytují zdravotní péči (pedikúra, manikúra, úklidové místnosti atd.).

- Doporučuje aktualizovat nájemní smlouvy starší 10 let, případně zvážit přepracování smluv na dobu určitou s délkou trvání platnosti 1 rok a s automatickým obnovováním doby platnosti. 

 

6/ Kontrola usnesení č. 227/12/ZM/2020 pod názvem „Poldr mezi ulicemi Emericha Dítě a Jakuba Hrušky – historický exkurz, stávající stav a plánovaná nápravná opatření“ - část a) týkající se předložení materiálů k projednání do zastupitelstva města

 

Kontrolní skupina pracovala ve složení: pan Karel Klap (vedoucí kontrolní skupiny) a paní Ing. Věra Davidová na základě pověření starostky města č. OT/06/2023/KV ze dne 16.3.2023. Kontrola byla provedena  dne  24.4.2023 za přítomnosti pana tajemníka MěÚ Mgr. Jiřího Fialy a informatika pana Ing. Josefa Nováka. Vyjádření k závěrům uvedených v zápise o kontrole předal kontrolní skupině Mgr. Jiří Fiala na jednání KV dne 31.5.2023.  

KV projednal výsledky kontroly materiálů předložených k projednání do zastupitelstva města dne 24.6.2020 v rozsahu, jak je uvedeno výše a vzal na vědomí její závěry.

Kontrolní skupina došla k těmto závěrům:

Kontrola objevila chyby systémové a chyby lidské. K systémovým chybám patří, že jako zpracovatel může být v systému uvedena jen jedna osoba. Dodané originální podklady nearchivují, takže dohledatelnost je problematická. Než se podklady vloží do E systému VERA, existuje prostor pro manipulaci s nimi. Dále neprobíhá aktivní zpětná vazba mezi navrhovatelem a tajemníkem. E systém Vera je uživatelsky nepříjemný a práce v něm časově náročná.

Lidská chyba na straně pana tajemníka znamenala, že se do systému (a tím pádem se na jednání zastupitelstva) nedostaly podklady z období let 2006-2016 a dále pak z roku 2020 /textová část/. Všechny tyto přílohy zmiňovaly povinnost města zbudovat kanalizaci.

Materiál obsahuje:Příloha - Zápis o kontrole - poldr (Veřejná)
Příloha - Zápis o kontrole - nebytové prostory - anon (Veřejná)
Materiál projednán:
Přizváni: