Město Humpolec
Návrh usnesení
23. Zastupitelstva města
konaného dne 23.2.2022

I/34 Humpolec - Rozkoš, stoupací pruh.

Souhlas Města Humpolec se záměrem společného postupu při řešení investiční akce I/34 Humpolec - Rozkoš, stoupací pruh, okružní křižovatka.


I. Zastupitelstvo města souhlasí

souhlasí se záměrem společného postupu Města Humpolec, Horní náměstí 300, 396 01 Humpolec a Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Jihlava, Kosovská 10a, 586 01 Jihlava při řešení investiční akce  I/34 Rozkoš Humpolec- Rozkoš, stoupací pruh.

II. Zastupitelstvo města souhlasí

 se spolufinancováním investiční akce   I/34 Humpolec - Rozkoš, stoupací pruh.

 




Karel Kratochvíl
starosta města
Ing. Vlastimil Brukner
místostarosta
Předkladatel:Ing. Vlastimil Brukner
Zpracovatel:Ing. Vlastimil Brukner, Zastupitelstvo města
Vyjádření:
Na vědomí:
Předpokládaná doba trvání:00:10
Text důvodové zprávy:

Od jara 2019 jedná vedení města s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, pracoviště Jihlava o zkvalitnění průjezdné komunikace I/34 Pelhřimov - Havlíčkův Brod v úseku Rozkoš. Rozkošské stoupání hlavně v zimních měsících působí komplikace v dopravě. ŘSD ČR přišlo s řešením rozšíření komunikace o jeden stoupací jízdní pruh. V rámci jednání vzneslo město požadavek na vyřešení bezpečnosti a plynulosti provozu ( jak pro automobilovou  tak i pěší dopravu ) na křižovatce u Benziny. Po dlouhých jednání a doložení všech bezpečnostních, ekonomických a dopravních doporučení odsouhlasil majitel komunikace, ŘSD ČR to, že by okružní křižovatka byla nejlepším řešením v daném místě. O tom, zda-li tento investiční záměr bude dále rozpracovaný celý ( stoupací pruh + okružní křižovatka ) nebo jen částečně ( stoupací pruh ) bude rozhodovat ŘSD ČR na jednání 28.2.2022. Schválením příslušného usnesení, dává město Humpolec najevo to, že podporuje záměr komplexní, tzn. výstavbu stoupacího pruhu s vybudováním okružní křižovatky. Zároveň deklaruje, že je ochotné se částečně podílet na spolufinancování okružní křižovatky. Předpokládaná realizace celé akce má být v letech 2024 - 2025. Zároveň zástupci ŘSD ČR sdělili při jednání, že v případě upřednostnění varianty pouze se stoupacím pruhem bude znamenat to, že město nemůže poté počítat s dodatečným budováním kruhové křižovatky. Specifikace finančního spolupodílení se bude odvíjet od dalších jednání s ŘSD ČR, SFDI a MDČR a zastupitelé o tom budou mít potřebné informace.

Materiál obsahuje:Příloha - odhad stavebních nákladů.pdf (Veřejná)
Příloha - situace investic.pdf (Veřejná)
Materiál projednán:
Přizváni: