Město Humpolec
Návrh usnesení
16. Zastupitelstva města
konaného dne 24.2.2021

Stanovení výše smluvní pokuty za nedodržení termínu dokončení stavby Polyfunkčního komunitního centra Humpolec

I. Zastupitelstvo města stanoví

výši smluvní pokuty za prodlení zhotovitele s provedením díla Polyfunkčního komunitního centra v Humpolci, ve smluvně sjednaném termínu, realizovaného společností ACG Real s.r.o., Velehradská 1735/28, Praha 3, tak, že v termínu od 14.11.2020 do 14.3.2021 bude uplatněna, v souladu s ustanovením čl. XII.4 Obchodních podmínek ke smlouvě o dílo uzavřené dne 14.3.2019, smluvní pokuta ve výši 30% z celkově vyúčtované výše. V případě překročení stanovené lhůty předání bezvadného díla po 14.3.2021 bude smluvní pokuta účtována v plné výši tj. 0,05% z celkové ceny díla (vč. DPH).

II. Zastupitelstvo města ukládá

1. vedoucí ekonomického odboru
1.1.

vyúčtovat celkovou výši vypočtené smluvní pokuty za prodlení společnosti ACG Real s.r.o. s dokončením stavby Polyfunkčního komunitního centra v Humpolci.

Termín: 31.3.2021



Karel Kratochvíl
starosta města
Ing. Vlastimil Brukner
místostarosta
Předkladatel:Karel Kratochvíl
Zpracovatel:Mgr. Jiří Fiala, Odbor tajemníka MěÚ
Vyjádření:
Na vědomí:
Předpokládaná doba trvání:00:05
Text důvodové zprávy:

Svým dopisem ze dne 9. února 2021 požádal ředitel společnosti ACG Real s.r.o., Tábor Ing. Martin Svoboda o zohlednění prokazatelných problémů, omezujících možnost řádného výkonu činností stavebních firem v ČR a jejich dodavatelů, spojených s téměř rok vyhlášenými opatřeními spojených s nouzovým stavem z důvodu epidemie COVID - 19, při uplatnění sankčních ustanovení, vyplývajících z uzavřeného smluvního vztahu mezi městem Humpolec a uvedenou společností. Společnost ACG Real od května roku 2019 provádí pro našem město realizaci stavby "Polyfunkčního komunitního centra v Humpolci". Problémy, spojené s termínem dokončení a současně s cenovým navýšením stavby, řešila rada a zastupitelstvo města v souvislosti s vyhlášenými opatřeními v rámci první vlny pandemie v létě roku 2020. Termín dokončení byl prodloužen do 13.11.2020, kdy mělo být celé dílo předáno bez jakýchkoli vad a nedodělků. Zhotovitel vyzval město Humpolec k zahájení řízení o předání a převzetí, ovšem z důvodu prokazatelně nedokončených prací, spojených především s atypickou fasádou objektu a nedokončení akustického obkladu hlavního sálu, bylo řízení přerušeno. Následná dohoda obou stran zněla pokračovat alespoň s formálním, postupným předávání jednotlivých oddílů staveb (místností), což neprodleně od prosince 2020 probíhalo. O této skutečnosti nás informoval náš technický dozor Ing. Josef Machek a zároveň je tato skutečnost dohledatelná v zápisech do příslušného stavebního deníku. O dokončení Konečné přejímky vnitřních prací se zúčastnil i autor architektonických návrhů interiérů arch. Martin Franěk a vyjádřil uspokojení nad kvalitou provedených prací. Nyní je, od druhé poloviny ledna 2021, ve své podstatě převzata kompletní vnitřní stavba, probíhá vybavení interiérů nábytkem, 1. února byl dopraven a umístěn do hlavního sálu klavír. Zbývá tedy jen dokončit výrobu a montáž hliníkových prvků fasády, kdy dle sdělení subdodavatele prvků by molo být kompletně dokončeno v posledním týdnu měsíce února 2021. S ohledem na ustanovení platné smlouvy o dílo a jejich dodatků, se bude jednat o téměř tříměsíční zpoždění v předání kompletního díla. Zhotovitel uvádí, že i když vyvinul veškeré úsilí, aby včas dokončil a předal toto dílo, nebyl schopen, především z důvodu personálních problémů spojených s onemocněním stavbyvedoucích (hlavní stavbyvedoucí není od srpna 2020 ještě ani dnes vykonávat svoji funkci) i kmenových zaměstnanců (velká část z nich pochází ze zemí EU i mimo ně) a vyhlášených karanténních opatření omezující dodávky materiálu ze zemí Evropské unie, dílo včas dokončit. Jednatel společnosti ACG Real si je vědom ustanovení vyplývajících ze smlouvy o dílo, kdy je denní prodlení v předání díla sankcionováno téměř 20 tis. Kč (přesně 19.216,35 Kč). Žádá proto investora, tj. Město Humpolec o zohlednění neovlivnitelných problémů spojených s trvající pandemii Covid 19 a žádá o snížení sankcí, a uplatnění maximálně 30% celkové výše penále. Tato částka bude přesto představovat příjem do rozpočtu města ve výši cca 700 tis. Kč, které je společnost připravena uhradit a snížit tím svůj kladný výsledek při realizaci stavby. Rada města na své schůzi 10.2.2021 tento způsob řešení doporučila ke schválení.          

Materiál obsahuje:Příloha - Dopis - žádost ACG Real s.r.o. (Veřejná)
Příloha - Harmonogram předávání PKC od TDI (Veřejná)
Materiál projednán:
Přizváni: