Město Humpolec |
Návrh usnesení |
12. Zastupitelstva města |
konaného dne 24.6.2020 |
|
odůvodnění záměru a vlastní návrh Smlouvy o poskytnutí příspěvku v souvislosti se zajištěním dopravní obslužnosti na území Kraje Vysočina zaslaný členem rady Kraje Vysočina ing. Janem Hylišem.
uzavření Smlouvy o poskytnutí příspěvku v souvislosti se zajištěním dopravní obslužnosti na území Kraje Vysočina.
1. Karlu Kratochvílovi, starostovi města
1.1. | informovat člena rady Kraje Vysočina ing. Jana Hyliše o usnesení přijatém ZM. |
Předkladatel: | Karel Kratochvíl |
Zpracovatel: | Karel Kratochvíl, Město Humpolec |
Vyjádření: | |
Na vědomí: | |
Předpokládaná doba trvání: | 00:05 |
Text důvodové zprávy: | Zastupitelstvo Kraje Vysočina usnesením č. 0612/05/2018/ZK ze dne 11.9.2018 rozhodlo požadovat po obcích příspěvek na zabezpečení dopravní obslužnosti v rámci Veřejné dopravy Vysočiny. Když pomineme tuto zvláštní formulaci, není úplně zřejmý přesný důvod tohoto požadavku. Původní záměr vytvoření nového plánu VDV byla samozřejmě efektivita, a to jak věcná (samotná doprava), tak i finanční. Tento požadavek s tím tedy není zcela v souladu. Navíc v novém plánu DVD se téměř nepočítá s využitím autobusového nádraží v Humpolci, což by "znekvalitnilo" komfort pro hlavní cílovou skupinu ? cestující. Ze zaslaných podkladů, není zřejmé k čemu se podepsáním obce zavazují. Dle konzultací by se obce uzavřením smluvního závazku ve výši 70 Kč/obyvatel, měli na tři roky zavázat hradit základní obslužnost pondělí až pátek. Víkendové spoje by zůstali dalším samostatným nákladem obcí. V rámci rozpočtu by obce musely počítat s navýšením platby za veřejnou dopravu, aniž by to mělo vliv na zvýšení obslužnosti. Jen pro Humpolec by to znamenalo minimálně 800 tis. ročně navíc z rozpočtu města. Z těchto důvodů si dovoluji navrhnout neschválit smlouvu v tomto znění. |
Materiál obsahuje: | Příloha -
Přílohy návrh smlouvy a komentář (Veřejná) Příloha - Přílohy návrh smlouvy a komentář (Veřejná) Příloha - Dopis SOV (Veřejná) |
Materiál projednán: | |
Přizváni: |