Město Humpolec |
Návrh usnesení |
55. Rady města |
konané dne 4.6.2025 |
|
navýšení počtu pracovníků Odboru zdravotnictví a sociálních věcí Městského úřadu Humpolec o jeden pracovní úvazek pro výkon činností veřejného opatrovnictví, koordinátora sociálních služeb ve městě a pracovníka Kontaktního místa pro bydlení, a to s účinností od 1.8.2025.
celkový počet zaměstnanců města Humpolec zařazených do Městského úřadu Humpolec na 67.
|
|
|
Václav Křivánek místostarosta |
Předkladatel: | Mgr. Jiří Fiala, Odbor tajemníka MěÚ, tel. 585518120, jiri.fiala@mesto-humpolec.cz |
Zpracovatel: | Mgr. Jiří Fiala, Odbor tajemníka MěÚ, tel. 585518120, jiri.fiala@mesto-humpolec.cz |
Vyjádření: | |
Na vědomí: | |
Předpokládaná doba trvání: | 00:05 |
Text důvodové zprávy: | |
Zastupitelstvo města Humpolec schválilo usnesením č. 267/14/ZM/2024 ze dne 18.12.2024 Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb ORP Humpolec na období 2025-2027. Jedním z doporučení procesu komunitního plánování sociálních služeb a schváleného Střednědobého plánu je vytvoření pozice koordinátora sociálních služeb za účelem zlepšení vzájemné informovanosti a spolupráce veřejnosti, samospráv i poskytovatelů sociálních služeb. Koordinátor by se stal prostředníkem mezi zúčastněnými subjekty, zajišťoval a zkvalitňoval komunikaci, metodickou podporu, pravidelná setkávání, pracovní skupiny, vzdělávací aktivity, atp. Byl by zástupcem samosprávy našeho města, který by měl v popisu práce dbát o kvalitu sociálních služeb, jejich zázemí, dostupnost, informovanost o službách atp. Město Humpolec disponuje Komunitním centrem Mikádo, ve kterém i do budoucna bude pro město přínosné koordinovat jeho využívání pro oblast sociálních služeb. Dále rada města na své schůzi 14.5.2025 schválila zřízení Kontaktního místa pro bydlení pro celé území ORP Humpolec dle nového zákona pro podporu bydlení, kdy tuto převážně sociální práci bude nutné pokrýt odborně zdatným člověkem. Tato část pracovního úvazku by měla být finančně pokryta účelovou dotací z Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Doporučujeme navýšení úvazků OZSV o 1 celý pracovní úvazek. Část úvazku by zajistil potřebu koordinátora sociálních služeb a činností Kontaktního centra pro bydlení a část by byla využita zejména pro agendu veřejného opatrovnictví, ve které se potýkáme s nárůstem klientů a správa jejich osobních záležitostí, majetku i finančních prostředků se stává náročnější. Jak je v předchozích textech uvedeno, není třeba zastupitelstvem města schválit rozpočtové opatření navyšující výdaje na veřejnou správu, neboť pro účely sociální práce a veřejného opatrovnictví nám již nyní přichází dostatek finančních prostředků z účelové dotace z MPSV na pokrytí mzdových nákladů na nového zaměstnance a pro činnosti Kontaktního místa pro bydlení bude rovněž možné obdržet dotaci ze státního rozpočtu (MMR). |
|
Materiál obsahuje: | Příloha -
Navýšení počtu na OZSV (Veřejná) |
Materiál projednán: | |
Přizváni: | Mgr. Petra Tomanová, vedoucí OZSV |